lördag 2 maj 2009

Idag mötte jag en tjej som fick mig att tänka tvärtom. I vanliga fall brukar jag tänka tvärtom och uppmuntrar gärna andra till "tvärtomtänket" Idag talade vi om mig och helt plötsligt blev det lite läskigt att tänka just tvärtom. Märkligt. Är det därför som styrelsemedlemmar, företagare och politiker ofta gör samma sak om och om igen? Det blir för nära ens egna verklighet. Men ibland vågar VD:n eller styrelsen bryta mönstret och ta in en ny kommunikationsbyrå eller anställa någon som är precis tvärtemot VD:ns personlighet. Det är det vi kallar förändring, utveckling, process etc. Läskigt tycker många, våga något nytt, finns det plats för alla i det nya? Oftast gör det det. Om du själv är positivt inställd till det nya. Eller?!

Jag ska prova något nytt. Jag ska våga prova och hoppas på att omgivningen inte blir så där svenska och lagom i sin inställning till det nya. Men vi får se. Det är en ny väg det där med politik för mig, jag kunde inte ens den korrekta vägen och nu ska jag gå in på "tvärtomvägen" Det kommer att bli en hur rolig resa som helst!
Vill du hänga med?

//Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar