tisdag 5 maj 2009

Så rätt jag har i mina åsikter

Min planering är i full gång och vibbarna är så rätt! Attans va bra jag är! Kom precis hem från första nätverksträffen, där jag blev medbjuden som "Rebecka - ditt kryss i valet 2010" Alldeles lysande idé från min valkampanjsledare och alldeles fantastiskt behov. Jag behövdes, sa gästerna. Så skönt, sa jag. Och jag upplevde det också. För så fort jag presenterade mig så var samtalet igång. Prata politik helt lagligt! Jag var lite nervös för reaktionen över min liberala åsikt, men den var varmt välkommen. Många till och med uppmanade och uppmuntrade, men framför allt bekräftades mina värderingar och åsikter om vad vi som parti måste/behöver göra för att vinna mer mark. Jag tar med mig allt som Stefan sa...

Att möta och LYSSNA på entrprenörerna var ett mycket lyckat initiativ. Och så många åsikter jag fick bekräftat. "Sänkt skatterna, 70-80 procent i skatt fungerar inte! Varför ska radioreklam vara fri från reklamskatt, men när det heter sponsring då straffas det med ytterligare en skatt? Varför måste radion betala en avgift utifrån sin omsättning till staten? Varför arbetar inte vårdcentralerna mer med ledarskap och låter våra läkare vara läkare och ledarna vara ledare? Och alla mellanchefer på landstinget, sitter de fortfarande i det där huset där borta, vad gör dom?! Vårda entreprenören mer, det är bättre, men vi måste få mer utrymme! Skärp skolmaten - min son äter sig sällan mätt, en 17-åring blir inte mätt med dagens skitmat i skolan!"

Phu! Jag är helt härligt förvirrad. Nu ska jag skriva ner allt och förvalta alla frågorna genom att leta upp svaren. Sen är det bara att återkomma till "mina" entreprenörer med svaren! Me like - a lot!


Imorgon är planen att besöka Norrköping och lyssna på en "snusdebatt" Vill du hänga med?!

//Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar