torsdag 30 april 2009

Alliansen - ett redskap för FP

Att partierna i Alliansen har ett ansvar över sin egen politik är för mig en självklarhet. Att gnälla över de som gör sin hemläxa bättre är för mig helt galet. Om du är med i ett parti och du tycker att någon gör något bättre och du känner en uns av avund - gå då hem, fundera på din egna vision och dina egna mål, gör läxan och sen gå ut och gör det ännu bättre än den du missunade framgång.
Jag har en vision och ett mål för mitt Folkparit. Jag har en vision och ett mål med Alliansen och jag har en vision och ett mål för mig själv. Det sköna är att allt går hand i hand, tillsammans men ändå parallellt. Mitt Folkparti, min Allians och jag själv - vi är ett team som arbetar mot samma mål- och visionsbild.

Alliansen är ett troligt viktigt redskap för varje parti som är med. Det handlar enbart om att använda redskapet på rätt sätt. Och det har varje kommun världens möjligheter till. Varje parti borde ha skyldighet att marknadsföra Alliansen i sin kommun.
Det finns flera fördelar. Ungefär som att säga att jag ska ringa kommunen kan jag säga; jag ringer Alliansen - och vips så kan kommuninvånaren få ett svar oavsett vad den som svarar har för partitillhörighet. En person som kan förtydliga!


Parallellt med Alliansens marknadsföring bör kalendern för varje parti ligga. Det ska inte krocka, det sammarbetet ska förstärka, förtydliga och förbättra.

Jag är Folkpartist och jag är för Alliansen! Se till att vi i valkampanjen kan dra fördelar av detta samarbete även i Linköping.


//Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar