måndag 18 maj 2009

Folkpartiet glömmer att marknadsföra sina åsikter

Hej på dig. Idag har jag läst igenom Folkpartiets Partiprogram från 2007 och jag förvånas över att vi inte berättar mer om våra åsikter för förietagaren! Hur kan vi låta Centern marknadsföra "våra" åsikter och "sno" våra väljare?! Jag blir skogstokigt!

Vad vill jag då få fram? Jo, läs här:


"Politiker ska inte försöka peka ut branscher eller produkter. Lika
lite ska politiker försöka lokalisera företag eller konstgjort skapa
företagsmiljöer. Detta är dömt att huvudsakligen misslyckas.
De viktiga förutsättningarna för regional tillväxt och lokal
utvecklingskraft ligger i de generella villkoren."


Detta tänker jag arbeta för! Detta måste få bli en verkligare verklighet för våra företagare och entreprenörer i Linköping!


"Reformera den offentliga upphandlingen" står också i Folkpartiets Partiprogram. Och jag vet att företagare och entreprenörer vill ha enklare upphandlingar.


Varför är jag så mycket för entreprenören? Mycket enkelt att svara på. OM eller NÄR entreprenören har tillit från politiken, så kommer de att skapas mer jobb - mer jobb innebär mer skatt och DÅ kan vi politiker syssla med de som vi bör/ska:


se till att den så kallade lägsta nivån inom skola, vård och omsorg är så hög som den bara kan bli


Engagemanget och tilliten till de som vågar satsa och kalkylera risker för att skapa arbete och lön till sig själva och andra ska primeras!


Kram på er!


//Rebecka


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar