måndag 18 maj 2009

Folkpartiet glömmer att marknadsföra sina åsikter

Hej På Dig. Idag har jag läst igenom Folkpartiets Partiprogram från 2007 och jag irriterar mig på att vi låter Centern ta åt sig stor del av äran som är tack vare oss i Folkpartiet. Vår egna politik är så underbar, men det är som om vi glömt bort vad vi tycker om entreprenören och den egna lilla företagaren. Läs här:

"Politiker ska inte försöka peka ut branscher eller produkter. Lika
lite ska politiker försöka lokalisera företag eller konstgjort skapa
företagsmiljöer. Detta är dömt att huvudsakligen misslyckas.
De viktiga förutsättningarna för regional tillväxt och lokal
utvecklingskraft ligger i de generella villkoren"


Vad annat kan vi säga än att det är vackra ord? Denna politik måste lyftas i vår stad! Läs här då:

"Reformera den offentliga upphandlingen"

Detta är även det urklipp ur Folkpartiets Partiprogram. Så himla vackra ord som bara måste bli till handling.

Varför är jag då så hungrig och så törstig på att lyfta entrprenören och företagaren? Jo, svaret är enkelt. Den person som vågar kalkylera med risker för att försörja sig själv, skapa jobb och möjligheter för andra och vågar ta chansen, MÅSTE primeras från politikens och sammhällets håll. Politiken måste entusiasmera och skapa ett engagemang där det är okej och bra att företagare vågar satsa och skapa.
Och jag vet efter att ha varit ute och LYSSNAT på företagare och entreprenörer - så är Folkpartiets Pariprogram mer rätt än vi vågar tro. Vi ska bara berätta detta! Jag ska berätta detta!

Varför Rebecka? Jo, för när entreprenören får skapa och växa händer det något i samhället. Det händer något i skattesystemet. Och det är där vi inom politiken ska skapa: Politiken ska se till att den så kallade lägsta nivån inom skola, vård och omsorg är så HÖG som möjligt!

Ha en härlig fortsatt dag!

Kram
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar