torsdag 30 april 2009

TEAMSPIRIT

..och vi undrar varför inte människor vill delta i idella verksamheter....
Igår var jag på medlemsmöte. 3 timmar senare och 7 punkter ink. val av ordförande och sekreterare. PHU! Det är alltid lika roligt att träffa människorna, där får jag mycket kraft och energi. Mina medelmsvänner är underbara och lägger så otroligt mycket energi och kraft på att rörelsen ska fungera. Och den fungerar, mycket väl...Men, det går att göra oss mer effektiva. Om vi arbetar mer med remisser och tydligare deadlines. Idell rörelse bör ta tid - säger en del, den andra sidan vill att det ska gå fort, så rättar vi till sen. Jag står någonstans mitt emellan. Arbeta med framförhållning, remisser och tillit. Så kommer vi att komma framåt och vi blir samtidigt tydligare! Oavsett idrott eller verksamhet så krävs det att ledaren/styrelsen är TYDLIG och markerar vem som gör vad och när det ska vara klart. Men vi vågar många gånger inte fråga, utan löser uppgiften själv. Ensam är inte stark och de klubbar och föreningar som kommer på det och som gör sin hemläxa bäst -de överlever och vinner! TEAMSPIRIT!

Men men, var sak har sin tid och som min gamla mormor sa: tålamod är en dygd...
Nu ska jag ut i Hackefors härliga skidspår och njuta av att min kropp fungerar och att solen lyser !

//Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar