lördag 25 april 2009

Sol, glädje, mässa och Allians

Idag är jag glad! Sådär glad man bara kan vara ibland. Vet du hur jag menar? Det spritter i mig och jag kan inte sluta le - helt härligt!
Varför?! Jo, idag har jag för första gången stått som Allians på en mässa och mött mängder med människor och bara pratat åsiktker! HELT HÄRLIGT och ALLDELES UNDERBART!

En kille som röstat på ett annat parti lovade att rösta på Folkpartiet nästa gång enkom efter en diskussion om företagande. Hans åsikt var att det fanns inget parti idag som vill lita på företagaren och om vi som Folkparti vågade (han påstod att vi inte skulle våga) föra vår politiska åsikt om företag skulle han byta parti. Idag röstade han på ett parti som säger i ord att de är för fri företagande, men att verkligheten inte var sådan. Mycket intressant tycker jag - och samtidigt föds en tanke i mitt söta lilla huvud. "Tänk om vi, vi som i Folkpartiet kunde göra så som Moderaterna gjorde i förra valet. Moderaterna blev nya arbetarpartiet då kan ju vi bli nya företagarpartiet"

Ser du framför dig hur vi Folkpartister värnar om skolan och den miljön, värnar om företagaren och värnar om social omsorg! Fattar du hur bra samhället skulle bli?!?!?!
Vad jag menar om värna? Jo, se till att de som är en del av de termerna, skola, företag och social omsorg, får de bästa spelreglerna och förutsättningarna att utvecklas där i sin verklighet. Är du med?

Sen är jag även glad i dag för jag har fått min första artikel publicerad i NU!!! Vilken känsla att få läsa sin egna text på detta sätt!! Nu väntar jag på kritiken, ingen skog utan ris och ros *ler*

Så, nu ska jag njuta, njuta, njuta och vänta in morgondagen. Då är det dags att möta mina härliga och nyfunna Alliansvänner på mässan igen!

Kram och Karma
//Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar