söndag 19 april 2009

Eget val - tillslut

Söndag morgon och livet är helt underbart. Att få bara göra det som faller in är en frihet utan dess like i mitt uppstyrda liv. Det är jag själv som valt att leva efter schema och tider, enbart för att det blir enkelt men attans vad jag njuter de dagar som är fri tid.

Ännu en gång har jag upptäckt att det är svårt att vara ensam med barn. Anders, min underbara man, är iväg på jobb denna helg och vips behöver jag förlita mig på vänner, bekanta och släkt för att få tiden att gå ihop. Låt mig berätta:

Sonen, 9 år spelar tennis och innebandy. Igår var det turnering i innebandy och städdag på tennisen. Jag fick ihop det. Enbart tack vare att vårat lag fått matcherna i samma lokaler som tennisklubben har sin verksamhet. PHU! Sen var det kalas och därefter var FMX på Cloetta. 9 åringen var trött när han kom hem halv tio på kvällen, men oj vad nöjd!!!
Att jag kände mig som en taxiförare utan lön är inget jag lägger värde i. Jag väljer att värdera sonens nöjdhet och glädje före min egna. Igår fick det vara så... nästa gång är det han som får stå vid sidan för att mina aktiviteter ska gå ihop.

Och är det inte så det fungerare - ge och ta - och någonstans hitta balansen...så tror jag i alla fall - vi har alla ett val. Men den diskussionen tar jag en annan gång, idag ska jag bara njuta av fri tid och en kopp kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar