onsdag 17 februari 2010

Frustration byts till inspiration

Känner mig frustrerad och jag vet vad det beror på. Nu har jag gått och småstädat en stund här hemma. Skrivit av mig lite och redan börjar jag märka att frustrationen sakta men säkert bryts ner och en viss inspiration börjar infinna sig i min lekamen. Najs, I like it a lot. Tack Gud för att du känner mig.

Det kommer bli ett spännande valår. Jag har massa med härliga saker på agendan. Allt för att Folkpartiets kaka ska bli större och fler kan vara med och äta, så att säga. Hoppas du förstod metaforen. Du vet när någon säger "du måste anpassa dig, kakan är inte större" då menar jag att det går att baka en större kaka. Ju fler som bakar och fler ingredienser gör att det blir en större kaka och dessutom har vi roligt på vägen. Här ska bakas kaka!

Idag tänkte jag städa lite till. Har inte varit hemma på gôrlänge och det märks konstigt nog. Jag trodde det var tvärtom...men så är det. Jag vet att jag lagt ner oändligt med timmar på mitt Folkparti de senaste veckorna och då blir hemmet eftersatt. Men det som planeras är bara roliga saker. Boka in den 19 maj om du kan. Då kommer det bli ett roligt och spännande seminarium för dig som undrar hur Linköping ska kunna bli årets idrottsstad 2010. Bengt Olsson är bokad, även Kjell Augustsson och Fredrik Johnson. Är det nu så att du inte bor i Linköping, så är detta tunga namn i Linköping. Bengt är Folkpartiets kommunalråd och ytterst ansvarig för idrott från kommunens håll. Kjell är idrottschef för Östergötland och Fredrik Johnson är en entreprenör som lyckats skapa en squashtävling på världsnivå i vår stad. Det kommer flera, men jag väljer bara att namedroppa några.

Jag har hört att några människor ogillar min blogg. Det gillar jag *ler stort* Så länge man tycker något om mig så är jag glad, för jag gillar inte att lämna någon oberörd. Det värsta som finns är nog att inte bli sedd. Oavsett om man gillar att stå i fokus eller ej. Alla vill bli sedda och det är viktigt för mig att se alla. Jag missar ibland, men aldrig med avsikt. Även om du ogillar mig och mitt sätt att förhålla mig till politik, så ja, jag finns, jag lever och jag är. Det är svårt att ändra.
Idag ska jag fokuserar på alla som gillar mig och det jag vill åstadkomma för politiken, för jag vill att Folkpartiet ska växa så fler kan vara med och dela på kakan. Socialdemokraterna tror inte kakan kan bli större, men det tror jag. Vad tror du?

Nä, nu är det dags att kolla var min man lagt damsugarslangen eller ska jag ta en kopp kaffe till? Vi får se, jag återkommer, som en bomerang ha ha


Kram o Kharma
Rebecka

2 kommentarer:

  1. Jag var på besök hos några som berättade om en maträtt, med en deg som man kunde baka ut till en jättestor rund kaka, med hjälp av en handduk! Man drog och drog i degen, tills den blev lika stor som köksbordet (innan en liten bulle). Handduken gjorde att kakan inte fastnade på bordet. Sedan fylldes den med mycket god köttfärssås.

    Så jag tycker att du ska fortsätta baka! Vi behöver lite nytändning.

    Kram Carina

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat Rebecka. Det är en liten svacka överallt just nu inom politiken men du ger dig inte!
    Du kan väl titta över någon fredag på politisk lunch i Norrköping.
    Tid: Fredagar 12.00-13.00
    Plats: Idrottsparken, Norrköping (ingång vid tennishallen).


    Med vänliga hälsningar

    Björn B.

    SvaraRadera