söndag 29 november 2009

Zlatan o Gabbe på näthinnan

Idag blev det inte mycket politik. Ingenting vågar jag nog påstå. Nä, förresten, Jens kom förbi och då pratade vi politik. Eller vi pratade Mona Sahlin. Sen pratade vi om varför inte Folkpartiet i LKPG vågar ta plats i media. Men utöver det så var det mest att jag gjorde saker tillsammans med min underbara man och vår goa son.

Morgonen började så mysigt med adventsfrukost. Pepparkakor, julmust, ädelost, tomtegröt, vörtbröd, färska frallor, skinka, senap - ja allt som hör, för oss, adventsfrukost till. Johannes sov, hade varit ute igår. Amanda pratade om hur spännande hennes dag skulle bli. Anders o jag planerade att fixa i trädgården, ved skulle bäras in och lite blommor skulle fram.

Vid två var det dags att packa innebandyutrustningen och ta sig till KFUM-hallen. Gabbe & co skulle spela tre matcher. Och så de spelade! De ägde hallen! Vid ett av målen ställde sig halva hallen upp. Det var såååå fint spelat. Lag 63 vann alla sina matcher.

Klockan 19 var glöggen varm och lussebullarna bakade och tv:n stod på. Barcelona spelade mot Real Madrid. Och så stolta vi är över Zlatan. Han fullkomligt ägde han åxå. Precis som min goa son gjorde tidigare idag. Vad hade vi gjort utan alla dessa stjärnor inom idrotten?! Ikväll när jag somnar så vet jag att jag har både Zlatans och Gabbes mål på näthinnan...

Kram o Kharma
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar