lördag 7 november 2009

Första riksdagslistan i mitt liv!

Eleven is the 5th smallest prime number. It is the smallest two-digit prime number in the decimal base; as well as, of course, in undecimal (where it is the smallest two-digit number). It is also the smallest three-digit prime in ternary, and the smallest four-digit prime in binary, but a single-digit prime in bases larger than ten, such as duodecimal, hexadecimal, vigesimal and sexagesimal. 11 is the fourth Sophie Germain prime, the third safe prime, the fourth Lucas prime, the first repunit prime, and the second Good prime. Although it is necessary for n to be prime for 2n − 1 to be a Mersenne prime, the converse is not true: 211 − 1 = 2047 which is 23 × 89. The next prime is 13, with which it comprises a twin prime. 11 is an Eisenstein prime with no imaginary part and real part of the form 3n − 1. Displayed on a calculator, 11 is a strobogrammatic prime and a dihedral prime because it reads the same whether the calculator is turned upside down or reflected on a mirror, or both.

Och jag, jag står som nummer elva på den lista som representerar Östergötland. Känns hur, om jag får fråga?! Första riksdagslistan i mitt liv!
Känns bra. Riktig bra till och med. Totalt behöver jag hitta runt två/tretusen kryss så kan jag hamna på första plats. Och du vet vad det skulle innebära...

Kommunikation, engagemang och kunskap i rätt laganda kommer leder Folkpartiet framåt mot framtiden. Jag vill att Folkpartiet återtar makten som det statsbärande och ledande partiet, där vi åter står för visionerna och drömmarna för medborgarna.

Kryssa tjejen på 11 plats till Riskdagslistan i Östergötland,säger hon ödmjukt...


KRAM å KARMA
Rebecka Gabrielsson

4 kommentarer:

  1. Grattis tjejen!
    Kul med alla yngre, hungriga och engagerade kandidater vi har fått fram. Du är givetvis hjärtligt välkommen till Vadstena någon gång under din kampanj.

    SvaraRadera
  2. T A C K - värmer mycket gott!

    Jag tar den inbjudan som ett löfte Magnus!!!! Boka in mig på ett företagsbesök, en idrottsförening och en kulturföreing! Gärna i maj månad *ler*
    Går det att lösa tror du?

    //Rebecka

    SvaraRadera
  3. Självklart, allt går o lösa. Nån särskild branch du är extra intresserad av?

    SvaraRadera
  4. Jag har inte besökt någon svetts eller plåtfirma - det hade varit skoj *ler* Kultur och idrottsförening - överraska mig!

    //Reb

    SvaraRadera