söndag 29 november 2009

Planerar kommunala bolag

Vilken morgon. Om det fortsätter så här så undrar jag var resten av dagen ska ta vägen. Allting har varit så lugnt och skönt. Brasan var tänd när jag kom upp ur sängen, sonen tog på sig, packade väskan, fixade frukt och var så där perfekt som i en reklamfilm. Mina önskade möten har blivit bekräftade och nu har jag massor att göra inför de första mötena. Möten som jag verkligen inte trodde skulle bli av.

Två möten kan jag tyvärr inte dela med mig till er utav än. Men tro mig, när allt ligger på plats är ni de första som ska få veta. Men snälla, håll tummarna åt mig. Hitta gärna fler tummar.

Men idag ska jag sitta och planera hur kommunala bolag kan, bör, ska, se ut utifrån politiska ideologier. Mycket spännande att jämföra alla partiers ideologier med new public management-teorin.
Ett problemet är att kommunala bolag ser sig som bolag och inte hybridbolag och politikerna i styrelserna är....bolagiserade eller politiserade, de glömmer också bort att de är hybrider, så att säga.
Men vad säger politiken? Handlar allt om pengar? Jag återkommer så snart jag kan. I mitten av januari ska jag presentera mina resultat. Och givetvis får ni veta först.

Så nu har jag inte tid att mysa längre. Dags att sätta igång och jämföra.

Kram å Kharma

Rebecka

2 kommentarer: