torsdag 26 november 2009

Lugn dag

Idag hade jag och min man strukit ett sträck i våra respektive kalender. Vi hade bestämt oss för att bara vara och göra sånt vi ville. Vi började morgonen med en härlig frukost med vår yngsta son, därefter körde Anders honom till skolan. Vi hade lovat varandra att inte öppna våra datorer idag. Det löftet hade vi båda brutit redan klockan nio.

Men bara att få vara tillsammans utan att egentligen umgås är också ett sätt att umgås. Anders satte på lite mer kaffe. Vi skrev och svarade på mail. Slötittade på tv samtidigt. Klockan elva bestämde vi oss för att åka och ta elva-kaffe på stan. Vi hamnade på IKANO. Sen fick vi för oss att shoppa. Och oj vad vi shoppade. Vi lämnade Tornby och Ikea vid tre. Då längtade vi efter våran Gabbe så vi åkte och hämtade honom. En ny fika på Ekohomens köpcentrum och både Anders, Gabbe och jag njöt av en ovanlig vardag.

Väl hemma igen bestämde vi oss för att bara göra det vi ville. Gabbe ville pyssla, det gjorde vi. Anders satte upp lite ljusstakar på väggen. Det blev fint. Vi drack mer kaffe. Johannes kom hem och strax därefter kom Janne och hälsade på. Alltid lika trevligt med spontanbesök.

Nu sover Johannes, Gabbe och Anders. Själv sitter jag här och njuter av att vi tog hand om varandra idag. Känner en märklig känsla av att börja julpyssla. Gabbe frågade mig idag vad han skulle göra med en av tomtarna jag ställde fram. Jag svarade honom; ingenting, det är ett julpynt. Gabbes motfråga blir; vad är julpynt?
Då gick det upp för mig att vi har aldrig julpyntat i hans nioåriga liv. Och jag kommer inte överdriva i år, men lite mer än vanligt får det nog bli.

Var rädd om dig!

Kram o Kharma
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar