lördag 28 november 2009

Fnissrocken

Idag har jag haft fnissrocken på mig. Hur härligt som helst. Först stod jag på torget och talade politik med Folkpartiet. Det var många känningar på stan idag. Det blev en salig blandning av politik, catching-up-snack och kallprat. Därefter tog jag på mig fnissrocken och åkte iväg.

Så vi fnissade. Vi busade och hade en så roligt stund. Vi gjorde inget farligt. Inget som polisen tar oss för, men det var spännande ändå. Helt oskyldigt, men ändå så skyldigt. Vi ville berätta för Anders när vi kom hem, men vi fnissade så mycket att han förstod ingenting.

När kvällen började infinna sig började bullbaket. Jag fattade ingenting baka bullar klockan åtta en lördag kväll. Men vem bestämmer rätt och fel? Inte jag. Ni ville baka så baka skulle ni. Men lite då och då under kvällens gång kunde vi två bara titta på varandra och börja fnissa igen och ingen annan förstod än vi två, det var magi.

Kram o Kharna
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar