tisdag 12 januari 2010

Vanlig vardag

Då var det dags att börja rätta in sig i ledet igen. Vardagsbestyr får mig som person att må...olustigt. Jag väljer ordet olustig för det känns som det minst negativt värdeladdade ordet. Synonymer till ordet är trist, tråkig, missnöjd, obehaglig, otillfredställd, ledsen, dyster och nedstämd Jag känner mig olustig i en blandad bemärkelsen när vi talar vardagsbestyr.

Att jag mår bra av rutiner är inget konstigt. Så väl känner jag mig själv, men jag tycker vardagsrutiner och dess bestyr är tråkiga och trista. Det måste göras för så är samhället uppbyggt, men jag behöver utmanas eller utmana vardagen varje dag. På något vis.

Samtidig sagt allt det där så vill jag bli en bättre bloggare. Jag är urkass på att ta mig tiden att skriva regelbundet. Tro inte att jag inte har något att skriva om. Whiteboarden på kontoret är full med blogg-ämnen. Det är bara att jag ska ta mig tiden att skriva. Funderar på att skaffa mig ett kontor inne i stan som gör att jag måste åka hemmifrån varje dag om det skulle hjälpa? Idag kan jag välja att fixa tvätten, damsuga, städa braskaminerna eller baka en kaka istället för att blogga?! Hur galet är inte det när jag vill att ni ska lära känna mig?

Nä skärpning fru Gabrielsson!

Idag ska jag till ett företag som sysslar med reklam för att se vad de kan erbjuda mig och mitt Folkparti här i Linköping inför valet. Sen tar jag nog en sväng till Bröllopshuset och kollar den planerade balklänningen till styvdottern. Hon dansar bal i år och har såååå svårt för att bestämma färg. Igår ringde hon panikslagen och bad mig komma och hjälpa till att bestämma. Självklart. Som styvmor är jag alltid redo.

Därefter blir det plugga lite statsvetenskap, mellis, innebandy och som grädde på moset, valstaben! What a day...

Kram å Karma
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar