onsdag 27 januari 2010

Full fart Framåt

Kom hem för en stund sedan från ett fantastiskt roligt, fokuserat, engagerat och strukturerat styrelsemöte. Det är ett gott gäng jag håller på att lära känna och jobba med. Och vi vill alla samma sak. FULL FART FRAMÅT 2015. Det bästa av allt är att vi vill att alla ska med och att fler ska vara delaktiga och engagerade i vår politiska förening, Folkpartiet.

Jag kan berätta massor om hur föreningar och företag fungerar. Egentligen spelar det ingen roll vad som utövas innanför väggarna. Det viktiga är gruppen. Alltså människorna i gruppen. Vad vill gruppen? Har alla samma karta att köra efter? Känner vi våra medlemmar? Ja, frågorna är många och svaren varierar. Viktigast är att vi jobbar åt samma håll. Och jag ser, hör och känner att den underbara styrelse jag är med i vill och jag ser hör och känner att förening vill.
Nu börjar det riktiga jobbet, att se till att alla hänger med. Ungefär så som Bert o Ian sjöng för några år sen, Häng mä Häng mä, du hänger väl mä? Ha ha - kanske inte riktigt så illa, Folkpartiet är betydligt mer bestående är det partiet... men jag har väl gjort svårare saker än det?

Mitt mål då? Jo, jag vill att Folkpartiet ska växa. Radikalt. Och vi ska vara beredda när väljarna säger sitt. Går det bra, är vi där och jobbar vidare. Ser över bra och dåligt och förverkligar väljarna förväntningar. Och skulle det mot förmodan, peppar peppar, gå åt fanders, ja, då rannsakar vi oss själva, kollar vad vi gjorde bra och vad vi gjorde dåligt. Förändrar och förbättrar. Hela tiden på väg framåt. Inte bakåt, inte stå still, inte åt sidan. Utan framåt.

Ingen är stark ensam och ingen blir stark av negativa energier (sanning med modifikation, vissa människor mår bra över att må dåligt) Däremot så finns det inget elitlag som någonsin vunnit en serieliga utan att de är positivt inställda till uppgiften, framför allt är de positivt inställda till spelarna i sitt lag. Och det kan man bestämma i själv hur man vill ha det. Läskigt, men i limbiska systemet händer en hel del vi kan påverka själva.

Så där ja, då är klockan halv elva och jag väljer nu att gå ut och skotta lite snö. Det är så tyst och skönt där ute när snön fallit så härligt.

Kram å Karma

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar