måndag 25 januari 2010

Pusselbitar faller på plats

Än en gång så kommer pusselbitarna på plats. När jag tittar på mitt liv nu så är det en rad med händelser som påverkar varandra som gör att det känns rätt lätt att leva. Min hemsida börjar ta form och ska släppas snart. Min kick-off är bokad och ska nu formas. Håkan börjar få till helheten i min marknadsföring. Gustav övar nog på tålamod inför sommarens aktiviteter, för honom har jag inte sett eller hört på länge. Almedalsveckan bokad. Möten avlöser varandra. Och på onsdag ska jag få mitt första uppdrag. Inte politiskt, men ändå. Jag är stolt över mig själv.


En annan mycket rolig sak har hänt. Det rör inte mig direkt, men jag är glad för Magnus Nystrands skull. I Linköping nomineras en drös med människor till att bli "Årets Linköpingsbo" I år var det över 160 personer som nominerats. Några flera gånger andra bara en. Av dessa väljer Corren(tidningen i Östergötland)ut 10 finalister, sen får vi rösta.

Jag nominerade en kille i stan som jag tycker gör så mycket som han inte måste göra, men han gör det för Linköpings skull. Vilket jag tror ger honom energi. Magnus Nystrand driver Harrys, Riva, BK och Sliver här i stan. En riktig krögare. Magnus Nystrand, Linköpings svar på Varbergs Peter Gustavsson. Magnus arbetar för att nattvandringen här i Linköping ska bli bättre. Han jobbar hårt för att hålla de tråkiga fördomarna om restaurang utanför sin verksamhet, för att inte nämna kriminalitet.
Jag är glad över att Corren valde Magnus som en av de 10 finalisterna. Ska bli otroligt roligt att se de övriga 9 då jag har två kompisar till i nomineringsfältet...

Nä, nu är det dags att sova. Imorgon ska jag köra sonen till tennis, arrangera ett kryddparty, träffa en kille som vill att jag jobbar extra i hans företag och plugga. Oj, vad mycket det lät, det känns inte så, känns som en relativt lugn dag...

Kram å Karma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar