fredag 22 januari 2010

Fredag hela veckan...

Idag upptäckte jag, mitt i ett möte, att det är fredag. Du vet vilken känsla jag menar. Den där då det står still i hjärnan och du letar frenetiskt något att hänga upp ditt liv på innan någon ska komma på att du är helt lost. E du mä?

Egentligen är det ju inte så farligt att tappa bort vilken veckodag det är, men det senaste halvåret/året har jag inte haft någon större skillnad på veckodagarna. Jag har jobbat jämt med något projekt. Det är ett jättehärligt liv. Det känns aldrig som jag jobbar känns bara som jag lever. E du mä?

Jag har retat mig på några saker idag. Men jag får väl ta tag i det inom kort. Eller så struntar jag i att lägga energi på det och engagera mig i det som ger mig energi istället. Fast vänta lite. Du som läser detta är antagligen intresserad av mig på ett positivt sätt så jag måste få fråga dig. Kan någon förklara varför vissa människor väljer att vara tjuriga, dumma, fega och göra andra ledsna? Och i nästa andetag säga att deras sätt är det rätta. För mig är det som att kasta sten i glashus. Min mamma skulle sagt till dessa människor som gnäller om andra, att den som är oskyldig kan kasta första stenen. Ja, hon citerar Jesus.
Nä det får vara bra nu. Inget mer gnäll utan mera kreativa lösningar. Det gillar jag bättre. Jag vill ju framåt. Ingenting är så konstant som förändringar, antingen avveckla eller utveckla och oftast är jag för det sistnämnda.

Lite politik då. Ja vad har hänt sedan sist? Valstaben jobbar på förfullt. Jag har två event i pipline där du som väljare ska få komma och ställa frågor och möta politiker på nära nivå och i ett arrangemang är det lite annorlunda. Både för dig som väljare och politiker. Men jag berättar mer när formatet är satt.

Det är kul att se hur politik inte riktigt är med på att möta verklighetens villkor att ta marknadsandelar. Jag menar detta som en positiv återberättelse. För det är otroligt roligt att själv få vara en pusselbit i denna förändringsprocess. Det är kul att se hur gruppen förändras. Sakta men säkert, är vi som grupp och parti på väg att bli det stadsbärande partiet i Linköping.

Kram å Karma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar