lördag 23 januari 2010

Visionsarbete och nu lördagsmys

En helt underbar dag börjar närma sig sitt slut. Jag ligger nu i soffan och har det riktigt gott tillsammans med min familj. Dagen började dock lite annorlunda med samling på Folkpartiets kansli för att diskutera vilka valfrågor vi ska gå till val på. Därefter gick några vidare till restaurang Lagerbladet för att ha planeringsdag som traditionen bjuder. Hur mysigt som helst.

Karin berättade om Folkpartiets frågor i riksdagen. Vi lyssnade på vad som händer i Östsam och Karolina redovisade vad Folkpartiet fokuserar på Landstinget. Bengt tog en snabbvariant på kommunens områden. Vilket var helt okej att han kortade sin tid till förmån för vår lunch.

Efter den goda lunchen som bestod av pannbiff, rödpeppar, svampsås, helstekt potatis och sallad. Till detta dracks mineralvatten eller lättöl. Efter maten kunde de som önskade dricka en kopp kaffe från Scanomat. Smarr!

Sen var det dags för valstaben att presentera det vi har planerat en bra tid. Vi känner oss väl förberedda och kan nu börja implantera vår vision, våra tankar och idéer hos människorna som är Folkpartiet. Jag hoppas och tror att alla fick inspiration till att skapa möjligheter i valet. Nu vet jag att vi i valstaben behöver stanna upp en minut eller två och reflektera över detta delmål, innan vi går in i nästa fas. Det är så spännande!

LUF är på gång, Torgbordet startar nästa lördag, vi känner alla oss taggade. Riktigt roligt. Folkpartiet i Linköping vill verkligen bli det största borgerliga partiet. Och jag får vara en del av den visionen. Like it a lot!

Nä, nu ska jag fortsätta njuta med familjen i soffan. En rolig film på tv, jos och nötter. Kan inte bli ett bättre avslut på en härlig lördag.

Kram å Karma
Rebecka

2 kommentarer:

  1. Glöm inte bort det fina arbetet som du gjorde som coach, du fick igång oss!

    SvaraRadera
  2. Tack Carina, jag räknade in mig som valstab ha ha

    Lätt att glömma sig själv ibland och ibland kan det bli för mycket av mig. Ha ha balans är svårt...

    Kram å Karma
    Rebecka

    SvaraRadera