onsdag 2 december 2009

Energin är tillbaka

Äntligen är min energi tillbaka. Så jag har saknat den. Det är svårt att vara utan energi när hjärnan vill så mycket. Det stressade mig. Jag vet ju hur min plan ser ut både politiskt och på studienivå och att inte hinna med, ja du vet...det är samma för mig. Irriterande och stressande.

Men nu är jag i fas och idag har jag gjort enorma framsteg. Min uppsats är i fas, nu ska jag bara intervjua kommunalråd och gruppledare. Därefter lägger jag analysen om driften av kommunala bolag i relation till resp. partis inställning i sakfrågan samt partiernas agerande på kommunal nivå. Ska bli otroligt roligt att läsa.

Idag träffade en underbar person. Tanken var att jag skulle sälja in mig själv, men jag misslyckades totalt. Ha ha! Eller så lyckades jag galant genom att bara vara mig själv för en stund. Oavsett blev det två mycket trevliga timmar och jag lärde mig mer än jag tror här och nu. Och jag fick några hemläxor och de jobbar jag på redan nu.
Vi hade efter många om och men en snabb politisk diskussion och frågan blev, vad är de tre mest intressanta frågorna i Linköping? Ja, svarade jag, jag vet vilka det är för mig,vilka är det för dig? Till svar fick jag, jag är ovillig och ointresserad, men jag kan kryssa dig, för du är den du är.
Jag vet inte om jag blir glad eller rädd för den inställningen...

Nu sitter jag och förbereder lite politiska möten under 2010. Fick bokat en en stor idrottsförening i januari, måste nog läsa in mig lite på den idrottens förutsättningar.
Kul att lära sig hur det fungerar i olika verkligheter. Alla är olika och därför måste vi behandla alla olika. Eller hur!

Kram å Kharma

Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar