söndag 20 december 2009

Julifierad

Jag håller på att bli julifierad! Och jag tror inte jag gillar det. Dricker glögg, lyssnar på julmusik åker runt och säger god jul till vänner. Hughaligen så läskigt. Idag blev jag glad när min man sa; nästa jul åker vi till solen.

Vi har handlat julklappar till alla som står på listan. Och jag har kokat kola eller om det var knäck med min son. Slagit in paket, lyssnat på mer julsånger. Druckit mängder med glögg i olika smaker och färger. Satt upp sånt där julljus i trädgården och imorgon ska vi pynta granen vi köpte igår.
Jag försöker verkligen möta julen med små myrsteg och följa de traditioner vi har i detta land.

Sedan jag träffade min man har vi firat julen på ett "korrekt sätt" två gånger. De andra 9 jularna har vi varit i fjällen eller i Thailand. Thailand är bäst! Eller det är solen jag vill åt. Inte bara jag, Anders och Gabbe också.

Idag när vi satt i bilen efter vi varit på Gabbes innebandymatch fick Anders någon form av uppenbarelse och ger mig hopp och kraft att orka denna jul när han säger; "nästa år åker vi till solen, jag klarar inte detta"
Vad kunde jag göra?! Jag kollade på Gabbe som ler stort och nickar mot mig och jag, jag säger bara; "ja, älskling, du vet bäst"

Så idag kan jag somna gott och vakna med nya krafter imorgon. Imorgon ska jag jaga lite sponsorer och börja mina analyser av komunalrådens intervjuer. Snart ska jag berätta för er vad jag kommit fram till.

Kram och Kharma
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar