fredag 25 december 2009

Skönt med jul

Trots att jag har en viss fobi mot jul och att jag ogillar mycket av det som kommer med högtiden har jag haft, och har underbara dagar hos min syster. Min man, vår son, min svärmor och jag tog bilen den 22 december till min hemby på västkusten. Vi fick för oss att mellanlanda i Ullared av alla ställen. Hur tänkte vi?

Men det var en rolig idé. Det första vi mötte var han Morgan. Gabbe visste direkt vem det är. Min man också för den delen. Själv var jag helt förvirrad över hur mycket varor det fanns på en och samma plats. Och hur många O L I K A varor det finns! Har du inte varit där så fundera minst två gånger innan du åker. Det var inte mycket folk tvärtom, rätt glest mellan hyllorna. Alldeles lagom med tanke på hur jag känner för att handla när det är mycket folk.
Utanför själva GeKås finns det både skoaffärer, NetonNet, MQ, blommor, Harrys och ja, hur mycket olika affärer som helst.

Hurusom. Sen blev det julafton. Det var gôrmysigt. I den byn jag kommer ifrån "blåser man in julen" klockan 12.00 i form av julsånger och trumpetfanfar. Himla trevlig. Kallt, blåsigt och trevligt.

Därutöver har vi ätit, spelat spel, ätit, spelat Wii, ätit, varit ute gått, ätit och umgåtts med varandra. En helt härlig stund. Vi har alla verkligen vilat oss.

Nu sitter jag här och njuter av den sista stunden detta år med min syster och ena systerdottern. Vi pratar om livet och det känns allmänt mysigt. Imorgon åker min man, min son, min svärmor och jag hem, hem till Linköping. Det ska bli jättemysigt det också. Har lite pyssel att fixa. Raffi kommer hem och innan vi vet ordet av så är det nyårsafton och då, då ska jag laga mat!

Men nu, nu ska jag fortsätta mysa med min syster och systerdotter. För snart, snart är det dags att lämna julen för detta år.

Kram å Kharma
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar