måndag 21 december 2009

Teorin verkar hålla

Vill ge er en första hint om hur det går i min uppsats om kommunala bolag vs ideologier. Mina teorier verkar hålla. Jag har gått igenom Centerpartiet, Folkpartiet, Sossarna, Moderaterna, Miljöpartiet och Kristdemokraterna är intervjuade och klara. Vänstern hörde aldrig av sig...

Så vad är det jag ser så här vid första anblicken. Jo, varenda en av kommunalråden har sin egen bild av verkligheten. Partiprogrammet är viktigt för några, kommunpolitiken är viktigare för andra och den ekonomiska situationen är viktigast för någon.

Det läskiga är att de flesta av kommunalråden inte tar någon större hänsyn till en ev. korruption, insyn och den demokratiska processen som vi i Sverige är så duktiga på. Det verkar som de har full tillit till varandra och andra. Men när jag lyfter de exempel på korruption som varit i Linköpings kommun, blir det väldigt olika svar. Men de presenterar jag i januari.

Nu ska jag klä julgranen, men först lite mat hos Micke och Mia.

Kram å Karma
Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar