onsdag 2 september 2009

Statsbärande partiet

Ensam är aldrig stark, men ibland måste man bara bita ihop. Folkpartiet har gjort det påtok för länge. Nu är vi på gång att växa och tillsammans ska vi se till att det politiska systemet, din verklighet,ska bli mer flexiblet.

Vilka fina ord. Det värsta är att jag menar dem. I Folkpartiet har vi en mängd med kompetenta människor med ännu mer erfarenhet. Alla med en gemensam vision; individens rätt frihet och ansvar.

Vi håller på att riva de väggar som socialdemokratin har fått lov att fritt bygga under en allt för lång tid. Göran Persson var en bra murare, men på vissa ställen missade han lägga i murbruk - det är i de glappen som vi börjar riva. Hänger du med?

Ta föräldraförsäkringen som ett exempel. Är den bra för barnet och familjen? Borde den inte fungra på något annat sätt. I Folkpartiet har vi Linnéa Darell som kan hur mycket som helst om alla socialförsäkringar.

EU-frågan. Är vi nöjda där? Jag är inte det. Jag vet att vi kan göra mer för att hjälpa till utanför våra egna gränser. Karin Granbom Ellison vet precis hur.

Äldrevården. Vad behöver förändras för att verkligheten ska fungera? Eller ska vi tänka tvärtom? Per-Niklas Lowén vet vad som krävs för att äldrevården ska bli bättre för just de äldre och personalen.

FRA - vad kunde gjorts bättre? Jag vet en som hade gjort bra från början. Mathias Sundin skulle inte vara rädd för att visa vad Folkpartiet egentligen kände i den frågan.

Själv tycker jag att jag borde få vara med och ge idrotten i vårt land ett ansikte. Skapande som genererar handling som genererar skatteintäkter som genererar pengar till skola vård och omsorg.


Jag skulle kunna räkna upp flera kategorier där vi har otroligt kompetenta Folkpartister och jag lägger ingen värdering i de jag räknat upp. Så du som läser och älskar att tolka - lägg ner är du gullig. Alla är viktiga och alla behövs just för att vi ska kunna bli det kommun-ohc statsbärande paritet. Ingen kan göra allt men alla kan göra något är ingen klyscha i mitt liv. Det är min verklighet.

Men nu ber min man så himla ödmjukt och snällt om att få låna min dator. Hans dator har nämligen ingen laddning till batteriet, för den har jag lånat mohahahah

Tills vidare

Var rädd om dig

//Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar