måndag 31 augusti 2009

Näringsliv, idrott och turism


Entreprenörens rätt till sund kommunal konkurrens, idrottens rättigheter - samhällets skyldigheter samt turistnäringen. Letar du här finner du mitt engagemang som den lyssnande politikern.

Jag har bestämt mig att jag kandiderar till kommunfullmäktige och till riksdagen och det är här jag är otroligt angelägen om att få reda på dina åsikter. Därför är jag ute och besöker företag med entreprenörer, idrottsföreningar och de runt omkring samt jag lyssnar av vad våra kommuninvånare vill med vår stad.

Jag har kommit fram till att politikens konskevenser är verklighet och inte alltid så flexibel som kan vara ett önskemål från entreprenören, idrotten eller näringslivets drömmar.

Okej,
Folkpartiets politik vill sänka egenavgiften och arbetsgivaravgiften - det vill entreprenören också! Det ska vara lönsamt, inte kostsamt att ha anställda.

Vi behöver skapa fler idrottsevenemang. Det vill idrotten med. Då måste vi modernisera och renovera många anläggningar. Det vill idrotten och näringslivet. Politiken eller ska jag säga att idrotten och näringslivets människor vill att deras skattepengar ska användas till detta.

Turismnäringen. Ja, vad kan jag säga. Jag är västkusttjej, men det är inte min idé att vi ska använda vattnet i Linköing till något härligt. Men jag är gärna med och förverkligar invånarnas dröm och önskning - gör centrala Linköpings vatten mer användbart för båtar, bad och andra härliga idéer. Stan vid ån måste få bli ett begrepp.

Jag har tålamod. Folkpartiet ska åter bli det långsiktigt statsbärande partiet, jag vill vara med på den resan.

Rebecka - ditt kryss i valet 2010

//Rebecka

2 kommentarer:

  1. Hej
    Kolla min blogg som just handlar om ditt intresseområde:
    http://turnic.blogspot.com
    Mvh
    Nils Carlsson

    SvaraRadera
  2. Tusen Tack Nils,

    Mängder med inspiration och jag försöker direkt få igång en boll! Jag återkommer i processen. Under tiden så får du fortsätta ge mig inspiration!

    //Rebecka

    SvaraRadera