lördag 4 juli 2009

Politik är inte företagande

Regeringen uppmanar kommuner till ett gott företagareklimat. Kommunstyrelsen uppfattar att de ska bedriva gott företagarklimat. De är dags att Folkpartiet låter sin företagarpolitik ta plats. Jag vill att kommunstyrelser ska bedriva god politik och låta entreprenören bedriva företag.
Det tråkiga är att det inte finns någon konsekvens för alla kommuner som inte följer lagen. I Kommunallagen står följande:

"§7 Kommuner och landsting får driva näringsverksamhet, om den drivs utan vinstsyfte och går ut på att tillhandahålla allmännyttiga anläggningar eller tjänster åt medlemmarna i kommunen eller landstinget"
Citerat direkt ur kommunallagen kapitel 2 paragraf 7.

Hur tänker vi i Folkpartiet och hur tänker regeringen?

Nä, nu tjatar familjen på mig att jag inte får blogga mer, de vill åka till affären. Men jag kommer snart tillbaka - för den här frågan är otroligt viktig för mig, för entreprenören och för tilliten till lagarna i Sverige.

//Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar