fredag 3 juli 2009

Bengt Westerberg handlar konst på Gotland

Är inte världen bra liten ibland så säg. Var på Ridelius Galleri på Gotland och där var även Bengt Wes av terberg för att köpa lite konst. Det är tydligen en tradition att köpa tavlor på Ridelius varje år under Almedalsveckan.
Ridelius ägs och drivs av en god vän till min man, Christer Pettersson och hans mor har hjälpt sonen i alla år som går att minnas. Anders, Gabbe och jag ville verkligen hälsa Christer och hans mor. Senast vi sågs på Gotland var 2007 när Christer med vänner körde Radical på Gotland Ring.

Men Christer var på lunch så vi fick nöja oss med mamman - vilket inte alls är tråkigt! Tvärtom mycket givande.
Vad vi fick berättat att Bengt handlade två tavlor, en med fågelmotivkonstnären och en jätterolig tavla av en kille som heter Tarik Hardaga. Mycket speciella tavlor där möbler står på ramen och ingår i själva tavlan om du förstår hur jag menar.

Kul var det och jag ville bara dela med mig av konsten som hänger hos Westerberg eller vem nu som får äran att njuta av konsten.

//Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar