onsdag 3 juni 2009

100-dagen i Linköping

Nu är jag tillbaka! Tillbaka från Monaco och tillbaka från ögonoperationen, men inte riktigt tillbaka till verkligheten, än. Men jag fasas sakta in. Vem som fasar in mig? Ja, det gör jag själv...
För en tid sedan var jag så fylld och hungrig på att stressa att jag knappt hann med att stressa. Jag älskade att vara upptagen, känna pressen av deadlines och brann verkligen när jag var färdig med ena projektet för att få fortsätta till nästa. Stressa för mig är inget negativt ord, tvärtom fylls jag av värme när jag tänker på min stress, min stress. Jag trodde den var min, men den blev även andras. Stress för mig är att uträtta, gå från ord till handling. Jag var den som tack vare min stress drev på, kommunicerade och drev på projekten. Mmmm Love It!

För andra är stress inte samma sak - precis som med så mycket annat. Jag har en bild av min verklighet och du en annan. Så självklart i ord - men så svårt i handling...Hur vi får samma bild eller hur når vi gemensamma mål är en helt underbar process.

Imorgon är 100-dagen! Jag har väntat på denna dag och äntligen är jag med, men på andra sidan så att säga. Förra året var jag en entreprenör som tog emot två politiker, i år räknas jag till politiker som ska besöka entreprenören. Ska bli SÅÅÅ kul! Jag har fått två roliga företag att besöka - ett på Mjärdevi och ett på Tornby. Det ena är en restaurang och det andra är ett företag som sysslar med förädling. DET ska bli kul att lära sig om! Och det ska bli otroligt spännande att höra restaurangens åsikter om vad vi som kommun kan göra med/åt Mjärdevi!

Här kommer stressen in i blilden. Att vara entreprenör är många gånger stressande. Tro mig - jag vet. Men det är nog en form av stress som också är drivkraften. Jag ska kolla med mina två företag om de tänker som jag...
Jag är glad om politiken kunde stressa lite mer idag och möta näringslivet. Kanske är stress fel ord - vi får se... jag kan ändra ord om du vill... DET, prestige, stressar nämligen inte mig *ha ha*

Så, med nyopererade ögon och med nya politiska ögon och med en infasning i det politiska livet ska det bli otroligt spännande att möta de som är det viktigaste i den ekonomiska motorn; entreprenören/företagaren!

Må gott!

//Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar