tisdag 9 juni 2009

Ny dag - nya mål

Jag är jättetrött idag. Varför vet jag inte. Har inte alls fått gjort det jag planerat. Började ny kurs på Universitetet idag, det var skoj. Äntligen ska jag få högskolepoäng i ledarskap! HURRA HURRA HURRA!
Jo, jag är sur också. På två saker. 1. Vädret 2. Universitetsvärldens konservativa tänk. 3. Vädret
Jaaa, det var tre saker, men jag sa ju att jag är trött.
Låt mig få berätta. Själva vädret kan jag ju inte göra något åt, tyvärr. Jag vet inte hur tänkte när han satte mig här. Än en gång vill han att jag ska öva tålamod misstänker jag....eller så är han en man som många tror och tänkte han väl inte alls. FÖRLÅT! Det bara slank ur *asgarv* Jag menar inget med det, det är bara fördomar. Jag älskar mina fördomar och jag älskar när de spricker, bekräftas eller måste bara ändras. Är du mä?!

Tillbaka till vad jag är sur på idag. Den konservativa miljön på universitetet. Allvarligt, hur tänker man i denna värld? Jag måste bara väcka frågan! Inom universitetet finns ingen plats för sånna som mig som behöver stimulans och engagemang från min ledare. Nä just det ja, det utbildas inga ledare inom skolan (inte sjukvården heller - vilket också är helt absurt) Finns det någon annan värld där mer människor ska ledas? Ledare är en relation! JAG HAR INGEN RELATION MED ELLER TILL MINA LÄRARE MER ÄN ATT DE FÖR EN MONOLOG MED MIG!
Ska det va så? Nä, nu är jag så irriterad att jag måste gå och tröstäta - glass är nog bra en sån är surdag, eller? Se vad denna dag gjort med mig!!!
Jag ska skriva en debattartikel! Men var ska jag publicera den då? Jag kommer ju att klanka på min egen härliga Jan och det vill jag ju inte!
Berättade jag förresten att jag åt lunch med honom för ett tag sen. Han är en mysig kille. Bra bordsskick och trevlig, fast han kommer från Kinna. (Jag är från Varberg och som du kanske vet är det ett "krig" mellan kinnabon/boråsaren, som är samma skit och varbergaren)

Ååå nu blev jag varm igen. Tänkte på Varberg och sommar. Det är så härligt. Kärleksparken, Sociten, strandpromenaden, Ströget...Sol, bad och After Beach..Nä, nu går jag ocktar en glass!

Kram på er

//Rebecka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar