söndag 7 juni 2009

Folkpartiet har gjort skillnad

Folkpartiet, mitt politiska parti, har gjort ett jättebra val till Europaparlamentet och har nu 3 mandat i EU-parlamentet! HURRA HURRA HURRA!
Varför blir det så? Min teori är att vi som parti har skickat en tydlig singnal till väljarna, så att vet vad vi skulle välja. Det handlar ju om skicka budskap - marknadsföra sig i allt brus. Eller hur?!
Jag hoppas att vi kan fortsätta med denna linje till valet nästa år. Jag vill att vi i Östergötland och i Linköping arbetar på samma tydliga sätt som vi gjort på riksnivå, så vi kan få fler mandat till riksdagen från Östergötland 2010.

Nu ska jag lämna TV-rutan och ta min man i handen och gå och lägga oss. Det har varit en lång dag. Klockan 06.00 gav vi oss iväg för att spela golf med Gabbe (sonen 9 år) och Raffi(amerikavännen) i Västerby. Kaffet låg i korgen och mackorna var bredda. 08.00 slog vi ut och ingen av oss fick några poäng på första hålet. Men det gick bättre och bättre. Gabbe slutade på 27 poäng, jag 22 poäng, Anders 30 poäng och Raffi 19. Så vi skrattade hela tiden! Raffi slog som en gud - ibland....han är skyldig mig en teromos för den delen... ha ha
På 13 hålet gick det skitbra!!!

Sen kom familjen Häger hem och avnjöt den lunch som Raffi längtat efter, stuvade makaroner med falukorv. Mmmmm....

När Gabbe kom hem från sin fotbollsmatch (förlust med 7-1) var han duktigt trött. Dusch och lite massage var välbehövligt. Anders och jag satte igång att skruva upp hyllor i vårat nya sovrum. En kopp te, lite mackor och veckoplaneringen fick avsluta kvällens aktiviteter innan vi nu njutit av Sveriges framgångar för Folkpartiet. Dock lite tråkigt att vi som liberaler backar i Europaparlamentet. Jag gillar inte att de konservativa Moderaterna och KD går framåt......hoppas att vi lär oss mycket om detta inför valet i Sverige 2010.

Kram på Er,

//Rebecka

1 kommentar:

  1. Fantastiskt roligt att det gick så bra och att det ger resultat att ha situationsaktuell politik. Det jag vill lyfta är att vi måste titta närmare på varför Piratpartiet lyckades så bra och lyfta det i det egna partiet. Det är de ungas röster vi måste få men framförallt deras förtroende för att våra handlingsplan idag är gynnsamma för deras framtid. Det är först då vi kommer att nå full framgång i vårt politiska arbete. Med den skeptism som finns hos många när det kommer till att rösta och politik i allmänhet så finns det bara ett framgångsrecept och det är ett handlingskraftigt och konkret parti som har lösningarna inte bara de fina lovorden.

    //Azza

    //Azza

    SvaraRadera