tisdag 2 mars 2010

Helg, måndag och nu.

Har haft en underbar och har en underbar helg. För en gångs skull har alla varit hemma samtidigt både frukost, lunch och kvällsmat. Oftast brukar vi bara vara samlade på kvällen. Så jag har njutit lite mer än vanligt. Dessutom har både Amanda och Johannes underbara partners varit här så nu har vi varit sju runt bordet. Underbart. Det är verkligen en sån där skön dag. Väntar inte, är inte på väg utan är bara i nuet.

Så kom måndagen. Den blev verkligen helt märklig. Inte alls som planerat någonstans. Men jag lärde mig massor. Jag är jag och försök inte ändra på det. Ändra istället din egen inställning till mig.
Satt på akuten men en vän. Hon skadade handen när hon höll på att cykla omkull. Hon fick sy 13 stygn. Var jätteduktig. Ingen av oss kom till kursen i innovationspolitik vi skulle börja idag. Men det löser sig. Pratade med läraren och han för så förstående. Så nu är ansvaret hos oss igen. Precis som sig bör.

Idag är det tisdag och jag har min första praodag. Arkitektkopia. Får lära mig massor om branschen. Och attans vad chefen kör med mig. Nu sitter jag och väntar på en broschyr som printas. Nä, nu är det klart. Här ska vikas prislistor till en hudvårdssalong. Vi ses senare.

Kram och karma

Rebecka

1 kommentar: